Dit ga je doen:

De functie van Accountmanager bij Ricoh Document Center vraagt meer dan het hebben van een vlotte babbel en commercieel inzicht. We vinden kennis van ons product belangrijk, zodat we onze klanten zo goed mogelijk te kunnen adviseren. Als accountmanager ben je gefocust op zowel het binnenhalen van nieuwe klanten als het beheren van bestaande relaties. Hierin ben je verantwoordelijk voor het volledige verkoopproces, van het 1e contact met de klant, tot het sluiten van de deal en het onderhouden en uitbouwen van jouw klantrelaties. Als onderdeel van ons buitendienstteam, zorg je ervoor dat Ricoh en PCI Nederland nog groter en succesvoller wordt. Dat doe je zelfstandig, proactief en met bevlieging.

Openstaande vacatures

Er zijn geen openstaande vacatures, toch zijn wij nieuwsgierig naar jou en wat jij voor ons kan betekenen. Vul de open sollicitatie in en vertel ons meer over jouw talenten en ambitie.

Open sollicitatie sturen

Samengevat krijg jij de volgende uitdaging:

  • Je bent verantwoordelijk voor het uitbreiden van onze klantenportefeuille, van het hunten van nieuwe klanten ga jij ‘aan’ en je krijgt een kick van het sluiten van deals;
  • Je zorgt voor de naleving van de gemaakte klantafspraken;
  • Je analyseert klantbehoeften en vertaalt deze naar een gedegen advies;
  • Je bent scherp op signalen en kansen in een concurrerende B2B markt;
  • Je begrijpt dat verschillende klanten verschillende benaderingen nodig hebben en oplossingen op maat zijn vanzelfsprekend voor jou zodat je klantverwachtingen telkens weer kunt overtreffen.
  • Technisch advies geven aan onze klanten;
  • Registreren en opvolgen van klantcontact-momenten;

Taken van een Accountmanager IT bij PCI

De taken van een Accountmanager IT zijn zowel breed als divers. Je bent verantwoordelijk voor het uitbreiden van onze klantenportefeuille, van het hunten van nieuwe klanten ga jij ‘aan’ en je krijgt een kick van het sluiten van deals. Je weet als geen ander hoe je de juiste contactpersoon kunt benaderen om tot een afspraak te komen:

Contact & onderhoud

Bij alle contacten die jij in je klantenbestand hebt staan, weet je hoe de vork in de steel zit. Oftewel; Voor jou is er geen verrassing en elk detail noteer je zorgvuldig in het klantensysteem. Je houdt bijvoorbeeld bij wie wanneer jarig is, wanneer bepaalde contracten aflopen of moeten worden uitgebreid en hoe vaak je met iemand contact hebt. Deze informatie sla je punctueel en altijd op, zodat je collega’s ook zicht hierop hebben. Als je klant merkt dat jij er bent met de juiste informatie en adviezen, is je contactbeheer op orde. Jouw contact onderhoud is de basis voor een Inside Sales Account Manager.

Leads verzorgen

Wanneer je aan jouw leads niet de juiste zorg en aandacht geeft, geen business. En dat weet jij als inside sales account manager als geen ander. Want een lead is key en moet goed verzorgd worden van begin tot opvolging. Na een eerste gesprek zoek je naar de aanknopingspunten om jouw potentiële klant verder te kunnen helpen. Je luistert tijdens deze gesprekken aandachtig om zo goed mogelijk kansen te kunnen spotten en het beste advies te geven. Evenzo belangrijk is de registratie, het formuleren en opvolgen van deze activiteit. In elke fase van het jaar kun jij overzichtelijk de status van jouw leads inzien, ziet de parels ertussen en geeft de juiste leads de juiste aandacht.

Acquisitie en relatiebeheer

Acquisitie zit je in de genen, want dat is de basis voor iedere account manager. Het idee om klanten verder te helpen maakt je blij. Je wordt er enthousiast van om klanten te bellen, mailen of online te benaderen. In combinatie met de afdeling Marketing, met je team en zelf verzamel je lijsten, bepaal je wie er benaderd kan worden met welke approach en zorg je voor een schematische en overzichtelijke tactiek om in contact te komen met je klanten. Je wisselt makkelijk New Business acquisitie en benadering van bestaande klanten af. Hierbij houd je focus en werkt verzorgd. De opbouw met je klant borg je in het CRM systeem.

Administratie

Goede leads spotten, goede contacten opbouwen met potentiële klanten en het onderhouden hiervan is een stevige basis, maar om dit compleet te maken ben je uiterst secuur in de administratie van je leads, die zorgt voor jouw verkoop-fundament. In een toegankelijk CRM-systeem werk je gemakkelijk met campagnes en acties om jouw lead registratie en opvolging compleet en inzichtelijk te houden. In Excel weet jij eenvoudig je weg te vinden, want ook bel- en actielijsten ons handige documentmanagement systeem hebben jouw volledige aandacht, zodat jouw administratie en die van je inside sales -collega’s goed en actueel in beeld kan worden gebracht.

Welke eisen passen bij deze functie?

Je bent communicatief snel en scherp, je kunt de volledige documentprocessen van je klanten goed overzien en je kunt bedrijfsprocessen vertalen naar de juiste oplossingen. Je hebt een commerciële drive en je weet kansen te creëren en te verzilveren. Tegelijkertijd ga je vol voor je bestaande klanten en zorg je ervoor dat je hen optimaal bedient. Je bent iemand die het beste uit zichzelf wil halen, je krijgt er energie van om contact te maken en je wordt blij van samen met een fantastisch team er vol voor gaan.

  • HBO werk- en denkniveau;
  • 3- 5 jaar sales ervaring;
  • Sterke drive om te scoren;
  • Je bent te typeren als commercieel, klantgericht, ondernemend en energiek;
  • Je bent zeer leergierig ingesteld en goed in staat om zelfstandig te werken;
  • Je bent sterk in communicatie en presentatie;
  • Je beschikt over goede kennis van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift;
  • Je bent in bezit van rijbewijs B;
  • Jij bent een ‘gezellige collega’; je sociale skills zijn goed ontwikkeld.

Waarom werken bij PCI als accountmanager IT?

PCI biedt je de mogelijkheid om je carrière als accountmanager IT te lanceren in een informele werkomgeving waar het nemen van initiatief en verantwoordelijkheid key is. Je komt te werken bij een ambitieuze, groeiende onderneming, die opereert in de voorhoede van zakelijke innovatie en de cultuur is informeel, gedreven en behulpzaam. Wij zijn trots op onze cultuur!

Op vrijdag sluiten wij de week af in het Grand Café van PCI. Hier praten we na over de week en kijken we uit naar het weekend. Want na een week hard werken is het goed om samen af te ronden. Om een goed beeld te krijgen moet je hier gewoon komen werken, maar een greep uit de cultuur van PCI geeft je alvast een beeld.

Twee keer per jaar is PCI bij elkaar en dan bedoelen we ook iedereen. In januari trappen we het jaar af en in de zomer doen we dit zachtjes over. Met een goedgevuld programma en mooie locaties is het dan even tijd om in ontspannen sfeer bij elkaar te zijn in een casino-setting op het landgoed van een kasteel of in het tot feesttent omgebouwde magazijn van het hoofdkantoor. Ook doet PCI regelmatig mee met hardloopwedstrijden en fietstochten om geld in te zamelen voor onze stichting DLW. Sporten gebeurt daarnaast ook in de complete Gym in Lijnden. Maar misschien vind je het wel leuker om even te ontspannen in de game-corner, dat kan ook. Met de gave incentives kun jij meedingen naar Bol.com-cadeaubonnen, Shoptegoed en een trip naar Westendorf. De informele sfeer zorgt voor een ongedwongen en open cultuur, waarbij de verschillende locaties en subculturen een krachtige drager zijn voor het succes van PCI.

Zie jij jezelf hier werken en wil je de cultuur opsnuiven, gave incentives najagen en in aanmerking komen voor die afgestemde bonusregeling? Dan heb je het juiste DNA en zoeken wij jou.

PCI Lijnden
  • Een informele en ongedwongen werkomgeving op een New York-stijl-kantoor
  • Marktconform salaris met 8% vakantiegeld
  • Gave incentives gedurende het jaar
  • Bonusregeling
  • Pensioenregeling met 50% werkgeversbijdrage
  • Opleidingsmogelijkheden, want jij wilt ontwikkelen
  • Bedrijfsfeesten- en uitjes/sport events
  • Altijd toegang tot de PCI Gym
  • Vrijdagmiddagborrel in het PCI Grand Café

Over PCI:

Ricoh Document Center is onderdeel van PCI Nederland en levert naast de kwalitatieve en betrouwbare multifunctionals van Ricoh ook producten en diensten op het gebied van AV, IT en Office Supplies.

PCI helpt organisaties met IT en kijkt daarbij naar de complete werkomgeving. Want met een sterke IT-infrastructuur bouw je de basis voor de ideale werkomgeving voor iedereen. Denk bijvoorbeeld aan alle verbindingen met devices die je gebruikt om te kunnen werken. Zoals een beeldscherm in de vergaderruimte die je gebruikt voor een Teams-meeting of het delen van bestanden via je laptop. Maar ook het informatiescherm bij de ingang van een winkel of kantoor of de printer waar je veilig mee wilt printen en de faciliteiten daar omheen zoals een ergonomische werkplek en altijd papier voor de printer. PCI zorgt dat dit voor iedere medewerker, iedere dag op de beste manier werkt.

Veelgestelde
vragen

Nadat wij jouw sollicitatie hebben ontvangen nemen wij deze goed door. Je krijgt binnen vijf werkdagen reactie op je sollicitatie voor de functie van inside sales account manager. Sluiten jouw verwachtingen en onze wensen op elkaar aan? Dan nodigen we je uit voor een telefonisch interview. We kijken samen of de baan van inside sales account manager echt iets voor jou is. Wanneer wij beiden enthousiast zijn plannen we een uitgebreide kennismaking met je in. Door wederzijdse vragen leren wij elkaar beter kennen en worden wederzijdse verwachtingen uitgesproken. Daarnaast vertellen we je meer over PCI, het team waar je komt te werken en de functie zelf. Zijn we allebei nog steeds enthousiast? Dan plannen we een vervolggesprek. en gaan we meer de diepte in. We kijken of je over de juiste competenties en vaardigheden beschikt die passen bij de functie. Hierna hebben wij een uitgebreid beeld van jou, en heb jij een goed beeld van de functie van inside sales account manager, verwachtingen en de cultuur bij PCI. Aansluitend hoor je zo snel mogelijk van ons of we je een voorstel gaan doen. Wanneer dit niet het geval is, zullen wij dit uiteraard onderbouwen met opbouwende feedback.

Openstaande vacatures

Er zijn geen openstaande vacatures, toch zijn wij nieuwsgierig naar jou en wat jij voor ons kan betekenen. Vul de open sollicitatie in en vertel ons meer over jouw talenten en ambitie.

Open sollicitatie sturen
Annemiek Meulenkamp

Solliciteer voor accountmanager IT!

Annemiek Meulenkamp HR Business Partner